Digitální okénka

10 FILMŮ, KTERÉ BY MĚL VIDĚT KAŽDÝ MARKETÉR

Vypněte na chvíli Vraždy v Midsomeru či Komisaře Rexe a vyměňte je za 10 skvělých filmů, které by měl vidět každý marketér! Relaxujte, objevujte, zavzpomínejte, nebo se jen pobavte u snímků, které jsou inspirované světem marketingu a reklamy.

1. Děkujeme, že kouříte (2005)

Zdroj: YouTube

Stálice v žebříčku nejlepších marketingových filmů. A to zcela po právu. Hlavní postavou filmu je mluvčí a lobbista tabákové společnosti. Ten se musí vyrovnat s mediálním tlakem a zajistit tabákové firmě do budoucna co možná nejvíce kuřáků. Tato černá komedie je dosti kontroverzním snímkem, který na jednu stranu zlehčuje vážná témata ve společnosti, na stranu druhou se však jedná o ukázkový příklad precizního marketingového nátlaku.

2. Sociální síť (2010)

Zdroj: YouTube

Sociální sítě jsou v dnešní době nepopiratelnou součástí téměř všech marketingových aktivit. Připomeňte si tímto snímkem první trnité krůčky přelomového Facebooku a tvůrce této sociální sítě Marka Zuckerberga. Snímek bravurním způsobem ukazuje, že cesta k úspěchu bohužel nevede striktně vždy přes růžové poníky a skrze barevnou duhu.

3. Konkurenti (1992)

Zdroj: YouTube

Postarší snímek, který však skvěle reflektuje současné poměry na trhu. Děj filmu se odehrává v realitní kanceláři, jejíž majitel uspořádá zajímavou soutěž, kdy proti sobě postaví několik členů svého obchodního týmu. Úkol je jednoduchý: prodat bezcenné pozemky během jediného dne. Komu se to povede, ten získá luxusní výhru, poražený naopak dostane za svou neschopnost výpověď. Film je skvělou reflexí, že úspěch je v dnešní době postavený na známosti a kontaktech.

4. Šéf (2014)

Zdroj: YouTube

Motivační film spíše pro starší ročníky, které mají ze sociálních sítí přirozený respekt. Film pojednává o kuchaři, který dostává výpověď v zaměstnání a s pomocí svého syna, který je na sociálních sítích jako doma, rozjíždí vlastní Food Truck a prodej svých brilantních snacků. Díky své aktivitě na Twitteru poté brzy dosáhne vytouženého úspěchu.

5. Vlk z Wall Street (2013)

Zdroj: YouTube

Film plný drog, alkoholu, korupce podvodů a lží – proč ho tedy máme v seznamu nejlepších filmů pro marketéry? Protože za silnou vrstvou kokainu a špinavých peněz se skrývá neskutečný tah na branku hlavního hrdiny a jeho skvělé přesvědčovací schopnosti. Díky vytříbené marketingové kuráži brzy dosáhne kýženého úspěchu. Přiznejme si, že jednou bychom se všichni chtěli mít tak, jako se měl Jordan Belfort během svého vrcholného období.

6. Zakladatel (2016)

Zdroj: YouTube

Kdo by neznal franšízu McDonald‘s. Jak ale tato fastfoodová společnost vznikala? Omrkněte tento skvěle natočený film s Michaelem Keatonem v hlavní roli. Film ukazuje nevyzpytatelnou cestu jednoho z prvních majitelů společnosti a několik zlomových úspěchů, ale i drtivých pádů.

7. Adidas versus Puma (2016)

Zdroj: YouTube

Veřejnosti méně známý film, který pojednává o příběhu dvou německých bratrů, Adolfa a Rudolfa Dasslerových. Jeden je skvělým designérem, druhého doprovází zase významné obchodní úspěchy. Po vzájemných neshodách se bratři rozkmotří a každý si jde cestou vlastní sportovní značky. Zbytek už je historie.

8. Po čem ženy touží (2000)

Zdroj: YouTube

Románová komedie, která je spíše pro ženy známou a oddychovou záležitostí. Kromě velké vrstvy romantiky a lásky najdete ve filmu také Mela Gibsona v roli egoistického marketéra. Po sérii nešťastných náhod začne hlavní hrdina slyšet myšlenky něžného pohlaví. Film je vzorovým příkladem toho, že porozumět své cílovce bývá občas trochu oříšek.

9. Jonesovi (2009)

Zdroj: YouTube

Rodinka Jonesových se přistěhuje do bohaté čtvrti a okamžitě se stává středem pozornosti svých nových sousedů. Jonesovi jsou ale ve skutečnosti marketingoví experti luxusní značky a jejich hlavním cílem je ovlivňovat spotřebitelské chování svých nových sousedů. Film skvěle vyobrazuje marketingový nátlak, spotřebitelské vnímání a dotýká se i veřejně známého tématu konzumní společnosti. Tím největším lákadlem filmu je umělé vyvolávání poptávky, respektive navození nutnosti mít a vlastnit to, co má ten druhý.

10. Český sen (2004)

Zdroj: YouTube

Posledním na seznamu marketingových filmů je dokument tuzemského původu, který pojednává o přípravě reklamní kampaně na otevření nového supermarketu v pražských Letňanech. Jedná se však o podvod – falešné obchodní centrum a lákadlo ve formě „vody v hrnci“ přinese projektu morálních odsouzení, negativní kritiku a okrajově také přímé fyzické násilí.

Plán na pár filmových večerů je tedy daný. Dejte nám pak do Digitálky vědět, který z filmů vás nejvíce zaujal, a který vám v marketingovém světě opět otevřel oči.