Digitální okénka

JAK HRAVĚ OPTIMALIZOVAT KANÁL NA YOUTUBE?

Máte svůj firemní kanál na YouTube? Plánujete na YouTube kanálu propagovat své produkty anebo služby? Potřebujete omrknout kanál tzv. marketingovým očkem? Tak to jste na správném místě! Přinášíme vám 7 skvělých doporučení na optimalizaci YouTube kanálu a videí.

#1 Základní informace o kanálu

YouTube umožňuje opravdu velké úpravy jednotlivých kanálů. Vložte stručný a výstižný text o své společnosti, službě, kterou nabízíte, případně produktech, které prodáváte. Vložte odkazy na svůj e-shop či web, odkazy na sociální sítě, a další kontaktní údaje, např. e-mailové spojení. YouTube dnes nabízí i možnost úpravy URL adresy vašeho kanálu, my doporučujeme adresu upravit následujícím způsobem:

@vas-firemni-brand

Nezapomeňte vložit firemní logo, úvodní fotografii v optimálním rozměru (a to i vzhledem k responzivnímu zobrazení, případně k zobrazení vašeho kanálu na TV) a případně také vodoznak, který se může objevit u jednotlivých zveřejněných videí.

YouTube cover - rozměry

Ideální rozměry úvodní fotografie v kanálu činí 2560 x 1440 pixelů za podmínky, že na středu grafiky o rozměru 1235 x 338 pixelů se nachází plocha, která se zobrazuje např. na mobilních zařízeních v aplikaci YouTube. Zde by tedy měly být všechny důležité informace.

#2 Názvy videí

V rámci YouTube kanálu je potřeba zachovat určitou úroveň profesionality a ucelenosti napříč veškerým zveřejněným obsahem. Sjednoťte jednotlivá videa na YouTube, aby na první dobrou bylo patrné, že je video spojené s vaším brandem. Doporučujeme strukturovat název videa tímto způsobem:

Název vašeho videa | Kategorie vašeho videa | Váš firemní brand

Název videa by měl obsahovat klíčové slovo či slovní spojení, díky kterému se potom v rámci uživatelského vyhledávání video může zobrazit na předních pozicích. Opatrně s přemírou textu v názvu videa! Maximální délka je totiž limitována na celkem 100 znaků.

#3 Popisky videí

Stručně a výstižně popište, o čem video pojednává, případně vložte odkazy na konkrétní produkty či na váš web. Je důležité, abyste proklikové odkazy umisťovali na konec popisku. Dlouhé URL adresy zabírají důležité místo v tzv. snippetu neboli krátkém popisku, který se u videa zobrazuje v rámci vyhledávání.

Takto vypadá snippet v rámci vyhledávání:

YouTube snippet

Do snippetu lze vměstnat cca 150 znaků, začátek popisku by měl být tedy co možná nejvíce úderný a měl by obsahovat ty nejdůležitější informace o obsahu vašeho videa. Opatrně také s nadbytečnými emotikony. Jejich hojnější použití v rámci popisků může mít za následek penalizaci ve vyhledávání ze strany YouTube algoritmu.

#4 Konec videa

Na konec každého videa lze vložit button pro sledování vašeho kanálu na YouTube, případně odkazy na související či navazující videoobsah. Díky těmto možnostem můžete zvýšit sledovanost jednotlivých videí vašeho kanálu, případně zvyšujete šanci na konverzi směrem k vašemu webu či e-shopu.

#5 Miniatury

Toto je v dnešní době opravdu důležité! Mít skvěle optimalizovaný kanál a nadupaný popis je sice super, nicméně jsou to miniatury, které v markantním množství obsahu dnes nejvíce oslovují uživatele v rámci vyhledávání na YouTube.

Vytvořte si jednoduchou a údernou grafiku pro miniaturu, která odpovídá vašemu vizuálu a firemnímu brandu. Jednotlivou grafiku můžete kategorizovat podle stanoveného obsahu, např. různé tipy či představení produktů. Nebojte se do grafiky použít kratší text jako nadpis, nicméně pozor na responzivní zobrazení (je nutné z vaší strany nejdříve v kanálu reálně otestovat).

#6 Tvorba playlistů

Seskupte svá videa dle promítaného obsahu. Pokud představujete jednotlivé návody, vložte je do jednoho playlistu s odpovídajícím názvem. Pokud vkládáte informační videa o novinkách v nabídce či určité recenze, vložte je do jiného playlistu. Doporučujeme to s počtem playlistů v kanálu zbytečně nepřehánět, aby to nebylo pro uživatele příliš zmatečné: 10 až 12 playlistů je zlatá střední cesta.

#7 Použití štítků

Štítky na YouTube fungují na podobné bázi jako hashtagy na Instagramu. Rozdílem však je, že hashtagy na Instagramu jsou pro sdílení mezi uživateli, zatímco YouTube štítky slouží algoritmu především pro kategorizaci a bližší specifikaci vašeho videa.

U štítků se snažte vždy uvést co nejvíce klíčových slov s ohledem na povahu videa, případně na váš firemní brand. Ty nejvíce relevantní štítky vkládejte na přední příčky. Díky správným štítkům se může váš videoobsah lépe promítnout do vyhledávání. Používáním štítků také zvyšujete dosah zveřejněného videa.

Optimalizace YouTube kanálů pro nás není „španělská vesnice“! Oslovte Digitálku a my se mrkneme pod pokličku vašemu firemnímu kanálu na YouTube. Zavolejte nám a domluvte si konzultaci s profesionály v oboru.