Digitální okénka

KLÍČOVÉ METRIKY NA INSTAGRAMU A PROČ JE SLEDOVAT?

Kdo by neznal Instagram, vizuálního krále mezi sociálními sítěmi. Fotografie, videa, příběhy – mnoho z nás je využívá každý den. Na Instagramu operují také firmy a jejich značky. Co je nutné vyhodnocovat? Jaká data sledovat a analyzovat? Jak zjistit, že se vám energie, kterou Instagramu věnujete, opravdu vrací? Zaměřili jsme se na 9 metrik, které byste měli znát, sledovat a především vyhodnocovat.

Dosah

Jednou z nejdůležitějších metrik na Instagramu je dosah. Dosah určuje počet unikátních uživatelů Instagramu, kterým se zobrazil váš obsah. Často je obsah zaměňován s počtem impresí (zobrazení), do nichž je započítáno i opakované zobrazení obsahu jednomu uživateli. Vaším cílem by mělo být neustálé zvyšování dosahu vašich příspěvků, díky tomu uživatelé získávají vyšší povědomí o vaší značce. Pro podrobnější analýzu je důležité sledovat průměrnou míru dosahu a snažit se o její systematické zvyšování. Algoritmus Instagramu prochází v poslední době markantními změnami, a proto lze očekávat, že se míra dosahu bude v budoucnu měnit. Instagram se totiž chce více zaměřit na originální obsah.

Růst počtu followerů

Dalším charakteristickým prvkem na Instagramu je počet sledujících. Tuto metriku mnozí považují za tu vůbec nejdůležitější. I my se přikláníme k neustálému zvyšování followerů, avšak těch relevantních. Ne nadarmo se totiž říká, že méně je někdy více. Doporučujeme mít menší počet loajálních followerů s vysokým engagementem namísto tisíců anonymních uživatelů, kteří nijak neinteragují s vaší značkou a znamenají jen vysoké číslo na vašem profilu.

Míra zapojení

Míra zapojení, tzv. engagement uživatelů, je relevantní poměr vašich followerů k vámi vytvořenému obsahu. Daleko více se používá míra zapojení dle sledujících, existují však i jiné sofistikovanější druhy engagementu. Jedná se o počty likes, komentářů či sdílení vašeho obsahu v poměru k celkovému oslovení vaší značky.

Návštěvnost

Jedním z největších cílů na Instagramu by mělo být zvyšování konverzí vaší firmy. Doporučujeme si předem zjistit, co na vaši cílovou skupinu uživatelů funguje, co je dobré využít, a co naopak nikoliv. Doporučujeme vkládat odkazy na váš web či vaše produkty přímo do BIO Instagramu, anebo využijte referenční nástroj Linktr.ee, který umožňuje mít všechny vaše důležité odkazy na jednom místě. Nově můžete také své stránky a produkty promítnout do Stories na Instagramu.

Počet zobrazení Stories

Příběhy na Instagramu jsou velmi oblíbenou funkcí, kterou využívají téměř všichni aktivní uživatelé. Mnozí tyto Stories považují za ten vůbec nejpreferovanější způsob interakce. Tvořte své příběhy pravidelně a na denní bázi, a sledujte následující dílčí metriky v příbězích:

  • Míra retence – neboli schopnost udržet followery s velkou mírou zapojení; sledujte také míry prokliků kupř. na odkazované produkty vašeho e-shopu
  • Míra opuštění – pokud ve svém příběhu sledujete vysokou míru opuštění, doporučujeme se zamyslet, co ve své marketingové strategii děláte špatně
  • Míra dokončení – míra dokončení slouží pro zjištění, kolik věrných followerů sleduje váš příběh až do konce, aniž by kliknuli na přeskočení vpřed

Nevyužívat dnes příběhy na Instagramu je velkou chybou. Mnoho uživatelů tvoří svůj obsah pouze prostřednictvím Stories.

Počet uložení

Již několik let lze na Instagramu ukládat uživatelsky zajímavý obsah jednotlivých profilů. Berte tedy uložení ze strany followera jako potenciální zájem o vaše produkty a služby. V případě, že si zákazníci uloží váš příspěvek, hodlají se na něj v budoucnu ještě detailněji kouknout, prozkoumat jej a možná také zakoupit. Což nás vede k další významné metrice.

Prodej

Instagram se sice navenek tváří jako sociální síť, ale částečně se jedná i o online prodejní platformu. Rozhraní Instagramu, respektive shopping tagy, umožňuje prodej vašich produktů přímo ve vašem příspěvku. Vložte tag, odkaz na produkt na vašem e-shopu a sledujte, jak vysoké prodejnosti dosahují vaše produkty. Prodej na Instagramu můžete využívat, pouze pokud máte firemní účet, máte svůj Instagram propojený s Facebookem a máte nahraný svůj produktový katalog na Facebooku.

Firemní hashtag

Ty slova s počátečním symbolem # mají opravdu významný dopad, nezapomínejme tedy na ně! I když je obecně známo, že jejich síla se díky mezeře mezi influencery a pasivními uživateli signifikantně snižuje, jsou hashtagy i nadále silným pomocníkem při budování vašeho Instagramu. Doporučujeme si vytvořit vlastní brandový hashtag a ten následně přidávat k vašemu obsahu. Tento unikátní hashtag poté sdružuje obsah vaší značky na jedno místo. Zákazníci vás díky tomuto hashtagu mohou najít a sami jej poté používat. Multiplikace levou zadní!

Zde je náš vlastní brandový hashtag:

#digitalkacz

Nejvhodnější čas pro sdílení obsahu

Za další hojně využívanou metriku lze označit ideální čas pro publikování obsahu. Sledujte své followery, zjistěte, kdy jsou aktivní, a v tu chvíli přidávejte váš obsah. Vhodný čas vám může pákovým efektem pozvednout dosah, návštěvnost anebo i míru zapojení. Najít obecný čas, který je ideální pro všechny, je složité, proto doporučujeme ze začátku lehce experimentovat a postupně si najít ty časy, které jsou pro přidání vašeho obsahu nejvhodnější.

Nejste si jisti, že používáte svůj firemní Instagram správně?
Je pro vás Instagram 
španělskou vesnicí?

Svěřte ho pod naše křídla. Kontaktujte násprocházejte
Instagramovým světem společně s 
Digitálkou.