Digitální okénka

JAK IMPORTOVAT NÁKLADY Z SKLIKU, ZBOŽÍ.CZ A HEURÉKY DO GOOGLE ANALYTICS? VYZKOUŠEJTE ANALYTICS IMPORTER

Pro vyhodnocování placených kampaní je nejvhodnější používat Google Analytics, tato věta asi příliš lidí nepřekvapí. S Google Analytics máte zaručeno, že si konverze jednotlivé reklamní systémy nebudou navzájem “krást” a budete mít vše pod jednou střechou. Je to jednoduché a pohodlné. Až na jednu poměrně dost zásadní věc a tou jsou náklady na kampaň z neGoogle reklamních systémů.

Google Ads vám, v případě, že máte kampaně řádně označkované, náklady do Google Analytics sám naimportuje. To už ale neplatí pro kampaně na Skliku, Heuréce, Zboží.cz či Facebooku.

Analytics Importer

Co s tím? Pokud jde o kampaně na Facebooku, tak zde je alternativ mnoho, jelikož se jedná o globální reklamní systém. U Skliku už je to o něco komplikovanější, nicméně dlouhou dobu jsme používali OWOX BI, který Sklik „uměl“. Problém ale nastává u zbožových porovnávačů typu Heuréka, či Zboží.cz. U těchto marketingových kanálů dlouhou dobu nezbývalo nic jiného, než si napsat/najít custom skript, který vám bude data o nákladech ze zbožových porovnávačů vytahovat.

Tohle se ale změnilo na podzim roku 2018, kdy se na českém trhu objevil nástroj, který nejenom že umí importovat náklady jak z Skliku, Zboží.cz, Heuréky i Facebooku, ale jeho nastavení je tak snadné, že to zvládne i laik, dokáže importovat metriky měsíce až roky zpětně a je v rámci našeho testovaní 100% spolehlivý. Tím nástrojem je Analytics Importer, který nám tak trochu změnil život.

Díky importu nákladů totiž můžete reportování kampaní plně automatizovat a věnovat se tak mnohem zábavnějším věcem, než je vyplňování tabulek. Analytics Importer nabízí dva “módy” propojení a to free a premium.

Ve free verzi se vám budou importovat metriky na úrovni účtů/kampaní, pokud potřebujete importovat metriky až na úroveň např. produktů, či klíčových slov, premium verze stojí 99 Kč na měsíc.

Analytics Importer ceník

Samotné nastavení importu je opravdu snadné, ale samozřejmě se liší systém od systému. V prvé řadě si budete muset v Google Analytics nastavit import údajů pro jednotlivé systémy. Přesný postup i s video návodem naleznete na stránkách Analytics Importer, nicméně nejedná se o žádnou raketovou vědu.

Pro import do Skliku je třeba vygenerovat Sklik Token, respektive API klíč, který budete při importu vkládat. U Heuréky je pak nutno mít zapnuté automatické generování reportů konverzí. Důležité je také vědět, jakým způsobem se vám jednotlivé kampaně tagují, tzn. zda u Sklik kampaní používáte Seznam / CPC nebo Sklik / CPC, případně jestli ve feedech přepisujete standardní heureka.cz / referral za např. heureka / cpc, apod. A to je z hlediska základního nastavení vše.

Analytics Importer Sklik

Nástroj je velmi slušně zdokumentovaný a ani laik by se v nastavování neměl ztratit.

Analytics Importer tedy můžeme opravdu jen doporučit. Podobný nástroj na našem trhu chyběl. Už neplatí, že Heuréka a Zboží.cz jsou příliš lokální nástroje na to, aby se někdo zabýval vývojem nástroje pro automatizaci importu dat do Analytics. Doufáme, že s importem nákladů pomocí Analytics Importer budete tak spokojení, jako my.

Analytics-importer.cz