Pro vyhodnocování placených kampaní je nejvhodnější používat Google Analytics, tato věta asi příliš lidí nepřekvapí. S Google Analytics máte zaručeno, že si konverze jednotlivé reklamní systémy nebudou navzájem “krást” a budete mít vše pod jednou střechou. Je to jednoduché a pohodlné. Až na jednu poměrně dost zásadní věc a tou jsou náklady na kampaň z neGoogle reklamních systémů.
Google Ads vám, v případě, že máte kampaně řádně označkované, náklady do Google Analytics sám naimportuje. To už ale neplatí pro kampaně na Skliku, Heuréce, Zboží.cz či Facebooku.
Co s tím? Pokud jde o kampaně na Facebooku, tak zde je alternativ mnoho, jelikož se jedná o globální reklamní systém. U Skliku už je to o něco komplikovanější, nicméně dlouhou dobu jsme používali OWOX BI, který Sklik „uměl“. Problém ale nastává u zbožových porovnávačů typu Heuréka, či Zboží.cz. U těchto marketingových kanálů dlouhou dobu nezbývalo nic jiného, než si napsat/najít custom skript, který vám bude data o nákladech ze zbožových porovnávačů vytahovat.
Tohle se ale změnilo na podzim roku 2018, kdy se na českém trhu objevil nástroj, který nejenom že umí importovat náklady jak z Skliku, Zboží.cz, Heuréky i Facebooku, ale jeho nastavení je tak snadné, že to zvládne i laik, dokáže importovat metriky měsíce až roky zpětně a je v rámci našeho testovaní 100% spolehlivý. Tím nástrojem je Analytics Importer, který nám tak trochu změnil život.
Díky importu nákladů totiž můžete reportování kampaní plně automatizovat a věnovat se tak mnohem zábavnějším věcem, než je vyplňování tabulek. Analytics Importer nabízí dva “módy” propojení a to free a premium.
Ve free verzi se vám budou importovat metriky na úrovni účtů/kampaní, pokud potřebujete importovat metriky až na úroveň např. produktů, či klíčových slov, premium verze stojí 99 Kč na měsíc.
![Analytics Importer ceník Analytics Importer ceník](https://www.digitalka.cz/wp-content/uploads/2018/11/analytics-importer-cenik.jpg)
Samotné nastavení importu je opravdu snadné, ale samozřejmě se liší systém od systému. V prvé řadě si budete muset v Google Analytics nastavit import údajů pro jednotlivé systémy. Přesný postup i s video návodem naleznete na stránkách Analytics Importer, nicméně nejedná se o žádnou raketovou vědu.
Pro import do Skliku je třeba vygenerovat Sklik Token, respektive API klíč, který budete při importu vkládat. U Heuréky je pak nutno mít zapnuté automatické generování reportů konverzí. Důležité je také vědět, jakým způsobem se vám jednotlivé kampaně tagují, tzn. zda u Sklik kampaní používáte Seznam / CPC nebo Sklik / CPC, případně jestli ve feedech přepisujete standardní heureka.cz / referral za např. heureka / cpc, apod. A to je z hlediska základního nastavení vše.
![Analytics Importer Sklik Analytics Importer Sklik](https://www.digitalka.cz/wp-content/uploads/2018/11/analytics-importer-sklik.jpg)
Nástroj je velmi slušně zdokumentovaný a ani laik by se v nastavování neměl ztratit.
Analytics Importer tedy můžeme opravdu jen doporučit. Podobný nástroj na našem trhu chyběl. Už neplatí, že Heuréka a Zboží.cz jsou příliš lokální nástroje na to, aby se někdo zabýval vývojem nástroje pro automatizaci importu dat do Analytics. Doufáme, že s importem nákladů pomocí Analytics Importer budete tak spokojení, jako my.