Digitální okénka

JAK PRACOVAT S FEEDEM NA INSTAGRAMU?

Instagram zuřivě představuje novinky a vylepšení, ale jedno zůstává stále stejné. Feed. Jak pracovat s vizuální stránkou vašeho profilu, aby nezapadl do šedi miliónů dalších profilů? K čemu vám může pomoci vkusně vyhlížející Feed? Na našem blogu vám přinášíme tipy a triky, jak graficky pracovat se svým feedem na Instagramu!

Co je to Feed a jak s ním na Instagramu pracovat?

Chápejme Feed jako vizualizaci svého profilu na Instagramu, jako výkladní skříň vaší firmy. Čím originálnější vizuál si vymyslíte, tím lépe. Feed je de facto první dojem, který předáváte návštěvníkovi profilu. Vaše fotografie a grafické vizuály by měly vyvolávat emoce, zájem a alespoň zběžně by měly představit, co vlastně děláte, či jaké produkty a služby nabízíte. Vytvořte si tedy takový Feed, který odpovídá vašemu produktovému portfoliu a celkovému pozicování společnosti. Feed by měl odrážet váš brand a hodnoty, které reprezentujete.

Zde přichází na řadu první důležitý krok – odlište se od konkurence. Nemějte stejný vizuál, ani stejnou tonalitu komunikace, jako vaši největší rivalové. Přijďte s něčím novým a neokoukaným. Vaší jedinou překážkou je představivost (v ojedinělých případech grafické cítění). Svou vizuální stránku na Instagramu předvádějte v co možná nejlepší krásce, oslovíte tak nové zákazníky a uživatelé na Instagramu vás budou ve větším počtu sledovat.

Zajímavé a na Instagramu často využívané vizuály

Celkový Feed neboli skládání fotografií či videa pomocí určitého pravidla učiní z vašeho profilu esteticky zajímavé místo. Doporučujeme si předem navolit a utvořit grafický vizuál a důkladně své příspěvky na týdenní či měsíční bázi plánovat. Nyní vám představujeme často používané vizuály na Instagramu:

1. Styl à la šachovnice

Tento styl vzniká při sdílení fotografie, poté určité grafické kreativy, poté fotografie, poté kreativy a tak dále. Díky instagramovému rozvržení Feedu se z vašich příspěvků stane ona žádaná šachovnice. Pracujte se správnými barvami. Pokud vaši firmu charakterizují tmavší tóny, zvolte spíše světlé fotografie a tmavší grafické kreativy, dosáhnete tak skvělého kontrastu celého profilu. Mnoho profilů tento styl posunuly na vyšší úroveň a utváří také diagonální vizuál.

Instagramový feed - šachovnice kontrast

2. Řádkování na Instagramu

Dalším zajímavým stylem, s nímž se lze u mnoha profilů setkat, je systém řádkování. Zde je důležité si udržet vizuální konzistenci, takže v ideálním případě sdílet všechny 3 příspěvky v řádku ihned za sebou. Mnoho profilů volí do každého řádku např. popsání svého produktu a jeho vlastností, které doplňují i o změnu barevnosti v každém dalším řádku. Krásně tak oddělí jednotlivé „sekce“ profilu a pro návštěvníka je souhrnný pohled daleko více přehlednější.

Instagramový feed - řádky

3. Vizuální rozdělení příspěvku

Není to tak dávno, co na Instagramu frčely fotografie rozdělené do několika příspěvků za sebou. Mnoho profilů šlo dál a jednu fotografii rozkouskovali klidně i do 9 příspěvků! I zde je na prvním místě plán. Pokud nemáte příspěvky naplánované, hravě se vám může stát, že se spletete a svůj Feed tím narušíte. Díky vizuálnímu rozdělení bude váš profil zajímavější a jednotlivé části skládačky přimějí uživatele kliknout na váš profil pro zjištění dalších informací. Nezapomínejte ale, že nevzhledné fotografie nikoho nepřinutí ke kliknutí, rozdělení fotografií tedy důkladně promyslete.

Instagramový feed - souvislé řádky

4. Fantazii se meze nekladou

Jediným omezením v rámci vizuální stránky vašeho profilu je jen a pouze vaše představivost. Tvořte estetické a zajímavé vizuály, váš profil se díky tomu může stát atraktivním místem, který přiláká potenciální zákazníky. Pro plánování lze využít různé nástroje na internetu, anebo naplno rozviňte potenciál Business Manageru a jeho Creator Studia.

Jsme kreativní digitální agentura. Postaráme se o to, aby váš Instagram měl odpovídající a atraktivní vizuál. Kontaktujte nás pro navázání spolupráce.

Instagramový feed - souvislý