Digitální okénka

PRACOVNÍ NABÍDKY NA FACEBOOKU KONČÍ

Facebook (Meta) ukončuje k 22. únoru 2022 nástroj Pracovní nabídky, který umožňoval zaměstnavatelům bezplatně inzerovat volné pracovní pozice. Nástroj bude nadále dostupný pouze stránkám v USA a Kanadě.

Co dalšího se změní?

  • Stávající Facebook Skupiny s typem skupiny Pracovní nabídky se změní na typ skupiny Obecné. Typ skupiny Pracovní nabídky už nebude dostupný.
  • Možnost distribuovat volné pracovní nabídky přes integrace partnera pomocí API Pracovní nabídky na Facebooku už nebude dostupná.
  • Pracovní nabídky na Facebooku už nebudou v aplikaci Facebook Lite ani na mobilním webu Facebooku (m.facebook.com/jobs) pro zaměstnavatele ani uchazeče o práci dostupné.
  • Prohlížeč Pracovních nabídek na Facebooku už nebude dostupný. [1]

Získávání zaměstnanců na Facebooku

Nástroj Pracovní nabídky hojně využívaly firmy, aby oslovily potenciální zájemce o práci na Facebooku. Zveřejněná pozice se zobrazovala přímo na firemní stránce na Facebooku, ve feedu fanoušků stránky a zároveň v kanálu Pracovní nabídky na Facebooku. Firmy měly zároveň možnost sdílet pracovní nabídku do relevantních facebookových skupin a oslovit tak další potenciální uchazeče o práci či propagovat nabídku jako reklamu.

Jak si stáhnout údaje o uchazečích?

Abyste nepřišli o cenné údaje v Pracovních nabídkách můžete si je prohlédnout a stáhnout v kartě Pracovní nabídky u stránky na Facebooku. U konkrétního zájemce u pracovní pozice pak máte možnost stáhnout PDF s jeho kontakty.

Jak publikovat pracovní nabídku na Facebooku?

K publikování volné pracovní pozice na Facebooku nemusíte nutně využívat nástroj Pracovní nabídky, ale můžete ji zveřejnit jako klasický post. Stejně tak můžete sdílet příspěvek s poptávkou po zaměstnancích v relevantních skupinách na Facebooku, které jsou zaměřené na práce, brigády, přivýdělky nebo výpomoc.

Facebook Lead Ads

Volné pracovní místo můžete také propagovat formou Facebook Lead Ads, což vám umožní velmi přesně zacílit reklamu na potenciálně vhodné kandidáty. Zároveň lze práci se získanými kontakty automatizovat a každý jednotlivý kontakt se může vypisovat do sdílené tabulky, kde s nimi můžete dále pracovat. Nespornou výhodou je pak nízká cena za získaný kontakt (lead) v porovnání např. s pracovními portály.